Electrical Engineering Group
درباره وبلاگ


Electrical Engineering Group
آخرین مطالب
نويسندگان
جمعه 14 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 این نرم افزار یکی از نرم افزار قوی در زمینه شبیه سازی ربات ها میباشد ، این نرم افزار توسط شرکت معروف Microsoft طراحی و ارائه شده است و شما با استفاده از  آن می توانید به راحتی  بخش  مکانیک ربات خود را شبیه سازی  نمایید .

ویژگی های کلیدی نرم افزار ( این ورژن ) :

- قابلیت نصب و اجرا بر روی سیستم عامل های Windows Vista; Windows XP
- پشتبانی از دستورات Microsoft Visual Studio و دارای دو محیط برنامه نویسی و Visual
- قابلیت تهیه نمای سه بعدی از تمامی زاوایا و قطعات ربات
- امکان تست کردن حرکت ، ایجاد موانع مجازی ، بررسی توان تحمیل شده به اجزا و… به صورت کاملا گرافیکی
- امکان کنترل کردن ربات با ماژول های Wi-Fi یا Bluetooth یا سایر تجهزات بیسیم که بر روی کامپیوتر نصب میشوند .

- و سایر قابلیت های کلیدی که میتوانید در سایت سازنده ببنید .

در زیر  تصاویری  از  محیط  این نرم افزار  را مشاهده میکنید ، برای مشاهده ی  تصاویر در سایز  واقعی  بر روی آنها کلیک کنید .

برنامه نویسی بر اساس فلوچارت یکی از قابلیت مهم این نرم افزار است

این نرم افزار در ساخت ربات های مختلفی همچون تعقیب خط ، حل ماز ، امداد گر و... کاربرد گسترده ای دارد ، با مراجعه به مثال های داخل نرم افزار میتوانید نمونه ربات های شبیه سازی شده را مشاهده نمایید .

download

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق
جمعه 14 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 Webots یک بسته نرم افزاری شبیه سازی رباتهای متحرک به صورت حرفه ای است که یک مدل سریع همراه با محیط آن از یک ربات را ارائه می کند. وبتز به کاربران اجازه می دهد که یک جهان مجازی سه بعدی همراه با خصوصیات فیزیکی شبیه جرم، مفاصل ،ضریب اصطکاک و غیره را خلق کنند.کاربر به راحتی می تواند اشیاء غیر فعال و فعال خود را که رباتهای متحرک باشند را اضافه کند. این رباتها می توانند مکانیزم های جابه جایی متفاوت داشته باشند نظیر رباتهای چرخ دار، پادار، رباتهای پرنده و زیر آبی. علاوه بر این، آنها را می توان به بسیاری از سنسورها و موتورهای محرک مجهز نمود، مانند سنسورهای فاصله یاب، چرخهای دیفرانسیلی، دوربین، سرو موتور، سنسورهای تماسی، دست گیرنده، ارسال کننده، دریافت کننده و غیره.

در پایان کار، کاربر می تواند هر ربات را به صورت جداگانه برنامه نویسی کند تا رفتار منحصر به فرد خود را داشته باشد. همچنین وبتز دارای مثالها و مدلهای مختلفی از انواع رباتها و برنامه کنترلی آنها می باشد که از طریق پوشه پروژه و help آن قابل دسترسی می باشند.

وبتز دارای تعدادی رابط به رباتهای متحرک واقعی نیز می باشد به طوری که شما با شبیه سازی و برنامه نویسی رباتتان، قادر خواهید بود آن را به ربات واقعی منتقل کنید. مانند رباتهای e-puck, Khepera,Hemisson, LEGO Mindstorms, Aibo

استفاده از شبیه سازی سریع برای توسعه پروژه های رباتیک بسیار مفید است و عملا به طراحان اجازه می دهد تا سریعا ایده خود را ببینند و داده ها را به ربات واقعی انتقال دهند. استفاده از چنین نرم افزاری وقت بسیاری را ذخیره می کند و به طراح این امکان را می دهد تا احتمالات بیشتری را بسنجد. بنابراین کنترل زمان و کیفیت، نتیجه استفاده از این نرم افزار است.

در زیر  تصاویری  از  محیط  این نرم افزار  را مشاهده میکنید .

[تصویر:  1295516375_webots.jpg]
هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 

 

 

منبع: مهندسیار

download

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

 متلب چند دستور جهت تبدیل دستگاه مختصات به یکدیگر دارد. در زیر آنها را توضیح می دهم:

1. [theta,rho,z] = cart2pol (x,y,z)

2. [theta,rho] = cart2pol (x,y)

دستور cart2pol جهت تبدیل دستگاه مختصات کارتزین به قطبی می باشد. دستور اول برای سیستم سه بعدی و دستور دوم برای سیستم دو بعدی می باشد.

 

3. [teta,phi,r] = cart2sph (x,y,z)

دستور cart2sph جهت تبدیل دستگاه مختصات کارتزین به کروی می باشد.

 

 

 

 

4. [x,y,z] = pol2cart (theta,rho,z)

5. [x,y] = pol2cart (theta,rho)

دستور pol2cart جهت تبدیل دستگاه قطبی به کارتزین می باشد. دستور اول برای سیستم سه بعدی  و دستور دوم برای سیستم دو بعدی می باشد.

 

6. [x,y,z] = sph2cart (teta,phi,r)

دستور sph2cart جهت تبدیل سیستم مختصات کروی به کاتزین می باشد.

 

اما متلب توابعی برای تبدیل مختصات کروی و قطبی به یکدیگر ندارد. هر چند با دانستن توابع بالا ، دو تبدیل کروی به قطبی و قطبی به کروی نیز کاملا ساده می باشد. اما برای رفاه حال شما این دو تابع در زیر آمده است. می توانید این دوتابع را در databank توابع خود ذخیره کنید تا در صورت نیاز از آنها استفاه کنید.

 

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 به هر قطعه یا عنصری که در مقابل عبور جریان الکتریکی از خود مخالفت نشان می دهد مقاومت الکتریکی گفته می شود . مقاومت الکتریکی را با حرف R که از کلمه Resistor گرفته شده است نشان می دهند . واحد اندازه گیری مقاومت الکتریکی اهم است که آن را با علامت Ω نشان می دهند . مقاومت ها در صنایع برق و الکترونیک از اهمیت بالایی برخوردارند و بیشتر به منظور محدود کردن جریان و تقسیم جریان و نیز ایجاد ولتاژهای مختلف در مدارات به کار گرفته می شود .

 علائم اختصاری مقاومت الکتریکی در شکل (1) نشان داده شده است .

شکل (1)

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 ترانزیستور یکی از پرکاربردترین قطعات در صنعت الکترونیک است که با اختراع آن در سال 1947 میلادی تحولی عظیم در صنعت الکترونیک به وقوع پیوست . ترانزیستور معمولی ، یک المان سه قطبی معمولی است که از سه عدد نیمه هادی نوع N و P تشکیل شده است . این نیمه هادی ها به دو شکل می توانند در کنار هم قرار گیرند . 

الف ) دو نیمه هادی نوع N در دو طرف و یک نیمه هادی نوع P در وسط قرار می گیرند که در این حالت ترانزیستور را NPN می نامند . در شکل (1) نمایی از ساختمان این نوع ترانزیستور نمایش داده شده است .

 

ترانزیستور NPN 

شکل (1)


ب ) دو نیمه هادی نوع P در دو طرف و یک نیمه هادی نوع N در وسط قرار می گیرند که در این حالت ترانزیستور را PNP می نامند . در شکل (2) نمایی از ساختمان این نوع ترانزیستور نمایش داده شده است .

 

ترانزیستور PNP 

شکل (2)

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 مولتی متر ( Multimeter ) یک وسیله اندازه گیری است که توانایی اندازه گیری کمیت های الکتریکی ولتاژ ، جریان و مقدار اهمی مقاومت را داراست . بعضی از مولتی مترها می توانند فرکانس سیگنال متناوب و ظرفیت خازن را نیز اندازه بگیرند و همچنین به وسیله آنها می توان پایه های دیودها و ترانزیستورها را تشخیص داده و به سالم و یا معیوب بودن آنها پی برد . همچنین به وسیله مولتی متر می توان اتصال های مدار را تست کرد . به مولتی متر ، آوومتر ( AVOmeter ) نیز می گویند که AVO از حروف اول کلمات Volt ، Amper و Ohm گرفته شده است زیرا آوومترها ( مولتی مترها ) این سه کمیت را می توانند اندازه بگیرند . برای اندازه گیری مقدار اهمی مقاومت توسط مولتی متر ، باید پس از انتخاب رنج مربوط به مقاومت ، سیم های مولتی متر را به دو سر مقاومت وصل کرد و مقدار اندازه گیری شده توسط مولتی متر را قرائت کرد . البته اگر مقاومت مورد نظر در مدار قرار دارد باید دقت نمود که این مقاومت با المان های دیگری موازی نباشد چون در این صورت مقدار مقاومت به طور صحیح بدست نمی آید . برای اندازه گیری جریان AC یا DC گذرنده از یک المان در مدار ، باید پس از انتخاب رنج مربوط به جریان AC یا DC ، مولتی متر را به صورت سری با آن المان در مدار قرار داد تا تمامی جریان گذرنده از آن المان از مولتی متر نیز بگذرد و سپس مقدار جریان اندازه گیری شده را قرائت کرد . در این حالت مولتی متر مقاومت بسیار کمی داشته و بر روی کمیت های مدار تأثیری نمی گذارد . اما برای اندازه گیری ولتاژ AC یا DC دو سر یک المان ، باید پس از انتخاب رنج مربوط به ولتاژ AC یا DC ، مولتی متر را به دو سر آن المان وصل کرد یعنی در این حالت مولتی متر با آن المان موازی می شود . سپس مقدار ولتاژ اندازه گیری شده را قرائت کرد . در این حالت مولتی متر مقاومت زیادی داشته و جریان بسیار کمی از آن عبور می کند و لذا بر روی کمیت های مدار تأثیری نمی گذارد . مولتی مترها به دو دسته کلی مولتی مترهای دیجیتال و آنالوگ تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم . 

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 اسیلوسکوپ ( Oscilloscope ) یک دستگاه اندازه گیری است که از آن برای مشاهده شکل موج ها و اندازه گیری ولتاژ ، زمان تناوب ، اختلاف فاز و همچنین مشاهده منحنی مشخصه ولت – آمپر عناصر نیمه هادی مانند دیود و ترانزیستور استفاده می شود . اسیلوسکوپ یک ولت متر دقیق است ولی توانایی اندازه گیری جریان را به طور مستقیم ندارد و برای اندازه گیری جریان باید از روش های غیر مستقیم مانند قانون اهم استفاده کرد . یکی از مزایای اسیلوسکوپ این است که بر خلاف مولتی مترهای معمولی ، در فرکانس های بالا نیز به خوبی کار می کند . اندازه گیری و مشاهده شکل موج ها در اسیلوسکوپ از ولتاژ با فرکانس صفر ( DC ) شروع و به فرکانس مشخصی ختم می گردد که معمولاً اسیلوسکوپ را با این فرکانس مشخص می کنند . مثلاً اسیلوسکوپ 40 مگاهرتز ، یعنی اسیلوسکوپی که می تواند ولتاژهای DC و AC تا 40MHZ را نمایش دهد . اسیلوسکوپ ها در نوع آنالوگ و دیجیتال ساخته می شوند که ما در اینجا به برسی نوع آنالوگ آن می پردازیم و در ادامه هر جا کلمه اسیلوسکوپ را به کار ببریم منظورمان اسیلوسکوپ آنالوگ است . ما قصد نداریم به بررسی ساختمان داخلی اسیلوسکوپ بپردازیم بلکه هدف ، آشنایی با قابلیت های اسیلوسکوپ و نحوه استفاده از آن می باشد . به دلیل اینکه طرز کار همه اسیلوسکوپ ها شبیه یکدیگر است و کلیدها و ولوم های آنها تقریباً یکی است ما برای آموزش بهتر مطلب ، از یک اسیلوسکوپ Instek مدل GOS – 630 در امر آموزش استفاده می کنیم که تصویر این اسیلوسکوپ در شکل (1) قابل مشاهده است .

 

 

       شکل (1)


هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 

 

با پیشرفت روز افزون دنیای نرم افزار ، شرکت های رایانه ای اقدام به تولید نرم افزار ها با کارآیی های متفاوتی می کنند. نرم افزار هایی که علاوه بر جنبه کاربردی بودن آن ها جنبه آموزشی پیدا می کنند. به طوری که از طرفی می توانند خواسته های کاربران را پاسخگو باشند و از طرف دیگر ابزاری آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان به شمار می روند.
در این بین غول نرم افزاری دنیا یعنی کمپانی Microsoft نرم افزاری با نام Microsoft Mathematicsرا عرضه کرده است که ابزاری بسیار مناسب و درعین حال قدرتمند در زمینه محاسبات ریاضی به شمار می رود. 
در این نرم افزار علاوه بر محاسبات ساده ریاضیات می توان بسیاری از معادلات  سنگین و بسیار سخت را با صرف کمترین زمان ممکن و در چشم به هم زندنی محاسبه نمود. این ابزار قدرتمند که بیشتر در زمینه آموزشی کاربرد دارد با دارا بودن ابزار های متعدد توانایی محاسبات و حل معادلات سنگین شیمی، فیزیک، جبر و هندسه را نیز دارد. 
Microsoft Mathematics نیز توانایی حل انتگرال ها را نیز دارا است. اما نکته ای که بیشتر اهمیت دارد این است که می تواند انتگرال ها را با رسم شکل و منحنی های دوبعدی و سه بعدی به دست آورد. البته این رسم اشکال و تصاویر تنها به انتگرال ها ختم نمی شود بلکه کاربر می تواند برای هریک از فرمول ها که توانایی رسم شکل در آن وجود داشته باشد اشکال هندسی رسم کند. اشکالی که با این ابزار رسم می شوند بسیار زیبا و دقیق می باشند. این نرم افزار می تواند تعدادی از معادلات را با ارائه فرمول محاسبه نماید. نکته ی دیگر این ابزار حجم پائین تر آن نسبت به ابزار های رقیب است.  

 

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 جواب سوالات زوج کتاب ریاضی مهندسی پیشرفته کریزیک !!!

.

.

.

.

.

.

.

download

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 جزوه اندازه گیری الکتریکی

جزوه ای از دکتر اکبری زاده از دانشگاه چمران می باشد.

part1

part2

 

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق
یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

جزوه ریاضی مهندسی دکتر بدیع الزمان

 

 

 

 

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
شنبه 1 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 

 Advance Engineering Mathematics by Alan jeffrey

از کتاب های مرجع درس ریاضیات مهندسی

 

 

download

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق
شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 

کتاب تحلیل مهدسی مدار ویلیام هیت به زبان فارسی

حل المسایل این کتاب هم در همین وبلاگ قرار دارد.

 

 

 

 

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 این مجموعه با عنوان Basic electronic thechnology متن lectureهای  دانشگاه kharagpur هند می باشد.

دانشگاه معروفی نیست اما lecture خوبی بود. امیدوارم به دردتون بخوره!

 

 

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 کتاب ریاضی 2 پارسه دکتر معتقدی

 

 

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 کتاب ریاضی 1 پارسه دکتر معتقدی

 


هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

ترموالکتریک قطعه ای است که گرما را به صورت برق تبدیل می کند.

در مقاله زیر در مورد چگونگی عملکرد ترموالکتریک و کاربردهای آن بحث شده است.

 

 

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 کتابی از درس الکترومغناطیس 

این کتاب رو به زبان انگلیسی در سرور 4share برای کاربران قرار دادیم .

 


هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 این هم یک کتاب دیگه مربوط به درس الکترومغناطیس

 

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





 
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است |طراحی : پیچک
 

ریاح

  • بوگاتی
  •