Electrical Engineering Group
درباره وبلاگ


Electrical Engineering Group
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

کاوشگر ۲.۵ میلیارد دلاری که با نام Curiosity(کنجکاو) شناخته می شود، یک ربات عظیم الجثه است که نسبت به اجداد مریخ نورد خود یک ماموت ماقبل تاریخ است. این ربات به دستگاه های علمی فراوانی از نقاط مختلف دنیا مجهز شده و قصد دارد مشخص کند که آیا این سیاره عقیم و بی حاصل روزی توانایی حمایت از حیات و زندگی را داشته یا خیر؟

 



Curiosity سه متر ارتقاع داشته و وزن آن ۸۹۹ کیلوگرم است. یعنی تقریبا دو برابر بلند تر و چهار برابر سنگین تر از کاوشگرهای دوقلوی Spirit و Opportunity که سال ۲۰۰۴ به سوی سیاره سرخ پرتاب شدند. این کاوشگر به اندازه ای بزرگ است که دانشمندان سازمان فضا و هوانوردی ملی آمریکا مجبور به ابداع شیوه جدیدی برای فرود آن بر سطح مریخ شدند. در ماموریت های قبلی کاوشگرها به اندازه کافی کوچک بودند که به راحتی درون جعبه ویژه ای با کیسه های هوا گذارده شده و هنگام برخورد به سطح سیاره از درون آن بیرون بیایند. 

اما Curiosity برای احتیاط بیشتر، به قسمت زیرین یک وسیله نقلیه با قابلیت ایستایی و توقف که نیروی لازم را از یک راکت تامین می کند، بسته شده؛ که با نیروی راکت در جهت عکس جاذبه مریخ، کاوشگر به آرامی به سطح سیاره نزدیک می شود. این ابزار همان طرح اولیه ای است که قرار است برای فرود انسان بر سطح مریخ مورد استفاده قرار گیرد.

 

در ادامه اطلاعات بیشتری همراه با 32 عکس از این مریخ نورد ببینید

 

 
هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
جمعه 14 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 RobotWorks یکی از  محصولات کمپانی اسراییلی Compucraft  میباشد که میتواند واسط رباتیک و گذرگاه شبیه سازی  ربات را برای نرم افزار  محبوب  SolidWorks  ایجاد نماید . با استفاده از  RobotWorks قادر  خواهید بود ربات های  صنعتی  خود را در  نرم افزار SolidWorks طراحی  کرده و حرکات و  اطلاعات مروبط  به آنها را به صورت سه بعدی  ( در  نرم افزار RobotWorks ) مشاهده نمایید .

 

اصافه شدن به نرم افزار  SolidWorks  و افزودن قابلیت های  همچون accurate paths along faces و   edges and curves of CAD objects  به آن  ،  قیمت  مناسب  ، استفاده ی  آسان و سریع و وجود راهنما و آموزش  های  متنوع  در داخل  نرم افزار  از ویژگی  های  اصلی RobotWorks  میباشد .

 

در زیر تصاویری از محیط این نرم افزار را مشاهده میکنید ، برای مشاهده ی تصاویر در سایز واقعی بر روی آنها کلیک کنید .

نرم افزار SolidWorks یکی از نرم افزار های پرقدرت در زمینه ی طراحی و ساخت قطعات صنعتی میباشد ، نرم افزار robowork باعث ورود این نرم افزار پرقدرت به عرصه ی رباتیک میشود

کمپانی ۳ds سازنده ی نرم افزار سالید ورک ، نرم افزاری به نام delmia را برای شبیه سازی و ساخت بازو های رباتیک ارائه نموده است که متاسفانه ی نسخه ی دمو یا کرک شده ی آن در سطح اینترنت وجود ندارد ، با استفاده rorowork + سالید ورک میتوانید قابلیت های این نرم افزار را اجرا نمایید .

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق
جمعه 14 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 EASY-ROB یکی  دیگر  از نرم افزار  های  کاربردی  در  زمینه ی  شبیه سازی  بازو های  ربایتک است که کاربران با استفاده  از آن میتوانند ضمن مشاهده ی  رفتار  دقیق  بازو ، اطلاعات مربوط  به ساخت آن را نیز  از نرم افزار استخراج نمایید .

کار با این نرم افزار  بسیار ساده است و شما میتوانید  توضیحات بیشتر  را از طریق  فیلم ها کم حجم موجود در  این صفحه بدست آورید .همچنین آموزش  مقدماتی  نحوه ی  کار  با آن از  طریق  این لینک در  دسترس  شماست .

در زیر تصاویری از محیط این نرم افزار را مشاهده میکنید ، برای مشاهده ی تصاویر در سایز واقعی بر روی آنها کلیک کنید .

easy-robt تمامی موارد مورد نیاز برای طراحی و ساخت یک بازو را در خود گنجانده است ، دریافت نمای سه بعدی از طرح یکی از ویژگی های این نرم افزار است

در این نرم افزار حجم و تعداد بازو های مورد استفاده محدودتی ندارد و شما میتوانید هر یک به صورت مستقل کنترل کنید

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق
جمعه 14 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 وجود بلایای  طبعیی  همچون سیل  ، زلزله و…  و خرابی های  که بعد از  رخ دادن آنها دامن گیر  انسان ها میشود باعث شد تا بشر   به کاربرد ربات ها در زمینه ی  امداد و نجات توجه بیشتر  داشته باشد ، در  این بین گروه های  مختلفی  در زمینه ی  طراحی  و ساخت ربات های  امداد گر شروع به فعالیت کردند یکی  از این گروه ها  تیم تحقیقاتی RoboCupRescue  میباشد .

این تیم بعد از  سال ۲۰۰۶ شروع به کار و تحقیق  بر روی  نرم افزار  های  شبیه ساز در زمینه ی  ربات های امداد گر نمود و  بعد از  تلاش  چندیدن ماهه  ی خود سر انجام نرم افزار RoboCupRescue Simulation  ( USARSim ) را به جامعه ی  جهانی عرضه کرد .

RoboCupRescue Simulation Project  یک پروژه ی  تحقیقاتی  متن باز  است که به دو بخش Virtual Robots و  Agents Simulation  تقسیم میشود . شما میتوانید  اطلاعات بیشتر  در  مورد این پروژه را در  وب سایت رسمی آن مشاهده نمایید .

در زیر تصاویری از محیط این نرم افزار را مشاهده میکنید ، برای مشاهده ی تصاویر در سایز واقعی بر روی آنها کلیک کنید .

ربات های امداد گر باید بتوانند به میان آوار و خرابه ها رفته و این مکان ها را برای یافتن انسان ها جستوجو کنند ، معمولا ربات بعد از یافتن فرد زنده موقعیت او را به مرکز کنترل گزارش میکند

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق
جمعه 14 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 RoboWorks  نرم افزاری   کم حجم برای  ساختن مدل  ۳ بعدی  و انیمیشن از ماشین های  رباتیک مباشد ، بعد از  نصب نرم افزار  ماشین رندر  ۳ بعدی  آن بر روی  نرم افزار  های ‘C/C++’, C/C++ interpreter Ch, VB, VB.NET, LabView, etc نصب  میشود و شما میتوانید به سادگی  تصویر  سه بعدی  یا انمیشن مربوط  به ربات خود را مشاهده نمایید ( برای استفاده از این نرم افزار  باید یکی از  کامپایلر  های  مذکور را بر روی  سیستم خود نصب  کرده باشید ) . در  زیر ویژگی های  اصلی  این نرم افزار را مشاهده میکنید :

  • ایجاد خروجی  ۳ بعدی  و انیمیشن از  ربات
  • قابلیت استفاده برای  آموزش نحوه ی  حرکت ربات ها
  • دارای  مدل  کننده ی  سه بعدی ، شبیه ساز  و  سیستم کنترل  کننده ی  حرکت
  • اضافه کردن خروجی  گرافیکی ۳ بعدی  به نرم افزار  های ‘C/C++’, C/C++ interpreter Ch, VB, VB.NET, LabView, etc.  بدون نیاز  به برنامه نویسی
  • دارای  چندین مدل  و مثال از ربات های صنعتی
  • و سایر قابلیت های که میتوانید در سایت سازنده ببنید .

در زیر تصاویری از محیط این نرم افزار را مشاهده میکنید ، برای مشاهده ی تصاویر در سایز واقعی بر روی آنها کلیک کنید .

بازو ها ربات معمولا در صنعت و به جای نیرو های انسانی به کار برده میشود ، به دلیل مزیت های بیشمار استفاده از ربات به جاری انسان ، این صنعت به صنعتی پردر آمد در جهان تبدیل شده است

بخش های مختلف این نرم افزار را در تصویر مشاهده میکنید ، در محیط نرم افزار میتوانید با توجه به برنامه ی نوشته شده در کامپایلر ویژگی های قطعه را تغییر دهید

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق
جمعه 14 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 این نرم افزار یکی از نرم افزار قوی در زمینه شبیه سازی ربات ها میباشد ، این نرم افزار توسط شرکت معروف Microsoft طراحی و ارائه شده است و شما با استفاده از  آن می توانید به راحتی  بخش  مکانیک ربات خود را شبیه سازی  نمایید .

ویژگی های کلیدی نرم افزار ( این ورژن ) :

- قابلیت نصب و اجرا بر روی سیستم عامل های Windows Vista; Windows XP
- پشتبانی از دستورات Microsoft Visual Studio و دارای دو محیط برنامه نویسی و Visual
- قابلیت تهیه نمای سه بعدی از تمامی زاوایا و قطعات ربات
- امکان تست کردن حرکت ، ایجاد موانع مجازی ، بررسی توان تحمیل شده به اجزا و… به صورت کاملا گرافیکی
- امکان کنترل کردن ربات با ماژول های Wi-Fi یا Bluetooth یا سایر تجهزات بیسیم که بر روی کامپیوتر نصب میشوند .

- و سایر قابلیت های کلیدی که میتوانید در سایت سازنده ببنید .

در زیر  تصاویری  از  محیط  این نرم افزار  را مشاهده میکنید ، برای مشاهده ی  تصاویر در سایز  واقعی  بر روی آنها کلیک کنید .

برنامه نویسی بر اساس فلوچارت یکی از قابلیت مهم این نرم افزار است

این نرم افزار در ساخت ربات های مختلفی همچون تعقیب خط ، حل ماز ، امداد گر و... کاربرد گسترده ای دارد ، با مراجعه به مثال های داخل نرم افزار میتوانید نمونه ربات های شبیه سازی شده را مشاهده نمایید .

download

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق
جمعه 14 مهر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 Webots یک بسته نرم افزاری شبیه سازی رباتهای متحرک به صورت حرفه ای است که یک مدل سریع همراه با محیط آن از یک ربات را ارائه می کند. وبتز به کاربران اجازه می دهد که یک جهان مجازی سه بعدی همراه با خصوصیات فیزیکی شبیه جرم، مفاصل ،ضریب اصطکاک و غیره را خلق کنند.کاربر به راحتی می تواند اشیاء غیر فعال و فعال خود را که رباتهای متحرک باشند را اضافه کند. این رباتها می توانند مکانیزم های جابه جایی متفاوت داشته باشند نظیر رباتهای چرخ دار، پادار، رباتهای پرنده و زیر آبی. علاوه بر این، آنها را می توان به بسیاری از سنسورها و موتورهای محرک مجهز نمود، مانند سنسورهای فاصله یاب، چرخهای دیفرانسیلی، دوربین، سرو موتور، سنسورهای تماسی، دست گیرنده، ارسال کننده، دریافت کننده و غیره.

در پایان کار، کاربر می تواند هر ربات را به صورت جداگانه برنامه نویسی کند تا رفتار منحصر به فرد خود را داشته باشد. همچنین وبتز دارای مثالها و مدلهای مختلفی از انواع رباتها و برنامه کنترلی آنها می باشد که از طریق پوشه پروژه و help آن قابل دسترسی می باشند.

وبتز دارای تعدادی رابط به رباتهای متحرک واقعی نیز می باشد به طوری که شما با شبیه سازی و برنامه نویسی رباتتان، قادر خواهید بود آن را به ربات واقعی منتقل کنید. مانند رباتهای e-puck, Khepera,Hemisson, LEGO Mindstorms, Aibo

استفاده از شبیه سازی سریع برای توسعه پروژه های رباتیک بسیار مفید است و عملا به طراحان اجازه می دهد تا سریعا ایده خود را ببینند و داده ها را به ربات واقعی انتقال دهند. استفاده از چنین نرم افزاری وقت بسیاری را ذخیره می کند و به طراح این امکان را می دهد تا احتمالات بیشتری را بسنجد. بنابراین کنترل زمان و کیفیت، نتیجه استفاده از این نرم افزار است.

در زیر  تصاویری  از  محیط  این نرم افزار  را مشاهده میکنید .

[تصویر:  1295516375_webots.jpg]
هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : amir

 

 

 

در بخش روباتیک این وبلاگ سعی میشه مطالب آموزشی از سطح پایه قرار بگیره و در کنار اون مطالب تخصصی مثل برنامه نویسی میکرو و...نیز مورد توجه قرار می گیرد

برای شروع کردن روباتیک نیاز به پیش زمینه خاصی ندارید.

در روباتیک مطالب بسیار گسترده و وسیع هستن و تسلط پیدا کردن به همه اونا امکان پذیر نیست شاید در نگاه اول روباتیک خیلی سخت به نظر برسه اما با کمی تلاش می بینید که خیلی راحت می تونید وارد این عرصه بشین.

برای دانلود فایل آموزشی به ادامه مطلب بروید...

هویه لحیم کاری سیار و همراه بدون نیاز به برق

ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





 
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است |طراحی : پیچک
 

ریاح

  • بوگاتی
  •